SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Jumaat, 14 November 2008

Pertama kali ke Key Ell...

Aku meneruskan rutin harian aku macam biasak la.. tapi skang ni, xtvt belah ptg aku ada plak satu agenda lain iaitu berdating.. hehehe.. sebelum aku g main sepak takraw aku akan kol diana suh dia tunggu kat tempat biasa.. ala, mase tu aku rase tempat tu dulu kira opis lama KTM la skang ni kalu tak silap aku dah jadi TADIKA kot.. so, kat bangku dpn opis tu la aku dgn diana akan berjumpa.. tak cukup jumpa ptg aku akan tipon plak masa malam.. ye la, dia pun masa tu baru form 2.. kengkawan aku semua kutuk aku coz bercinta dgn budak skolah. Tapi aku tetap berpegang dgn prinsip aku.. kalu aku dah kwn, dah berkenan aku akan jaga dia.. Terus terang aku katakan mase tu aku belum pandai nak menyayangi dia lagi.. pada aku, aku nak didik dia, nak ajar dia kalu dia ada masalah dalam pelajaran.. Entahla.. perasaan cinta aku pada dia masih belum kuat, maybe dia budak lagi kot.. Ye la, mase tu umur aku baru 19 tahun, so, tak jauh sangat beza kan.. cuma situasi je yang berbeza.. Ramai apa yg kawin dgn orang yg jauh lagi muda dari suami.. Ahhh.. lupakan dulu citer pasal awek aku tu dulu.. Dalam masa yg sama jugak aku dah rase semakin bosan duk kat gemas nie.. aku pun berpakat la dgn member member aku g K.L cari keje.. ramai jugak la yg bersetuju, ada dalam 7 org yg nak pegi.. tapi kita nak mulakan dari mana, pastu nak lepak kat mane nanti.. Kebetulan plak adik kembar member aku ni, (Mijit) dah keje kat area shah alam (kilang motorola). Ok, ari sabtu nie kita lambung g K.l ckp member aku, mijit.. alamak, nak g sana dah tentu nak ada modal.. kalu boleh bayar tambang pakai bulu idung ok gak.. Aku pun dgn bersemangatnya berkerja la dgn mak aku tanpa ponteng2.. Mak aku konpius skali lagi tgk aku rajin je nak tolong kat kedai.. Sambil mengembangkan lubang idung aku, aku bagitau la yg aku nak cari keje kat K.L.. Errmm.. mak aku cakap.. kiro green light la tu.. Mak nak duit g Kl.. mak aku pun hulur la duit RM 50.. Aduiyai.. mane cukup beb.. campur dgn duit yg aku kelepet tiap2 malam pun baru ada RM 30 (hehehe.. dun try this at your mum's shop.. rembat duit kedai la..) campur baru ado Rm80.. at least kene ada 100 baru sedap berjalan.. aku pun mintak lagi la kat bapak aku.. memang kompom dapat punyer.. Dapat maki... Takpolah.. aku nanti kalu tak cukup, mintak payung la kat iwan.. bapak dia nie kaya sikit.. biasak la anak manja kalu mintak mesti dapat punyer.. Pagi Sabtu tu kitorang RV la kat Tmn Jaya.. mak oi, smart2 geng aku nie pakai.. aku tgk baju aku nie, tak macam org nak g K.L pun itupun rembat baju abg aku.. Aku mmg dah lama sangat tak beli baju.. maksud aku yg mak bapak aku sapot la.. utk raye pun dia beli utk aku last sekali mase aku form 3.. pastu dia cakap kalu ko nak baju raye.. beli sendiri.. Tu la bezanya aku dgn org2 lain. Mmg aku ni manja skit dgn mak aku, tapi aku paham mak ayah aku wat macam tu untuk aku blajar cari duit sendiri, berdikari.. Ah lantak la, nanti aku dah keje nanti suka hati aku la nak beli baju yg mahal2, seluar yg mahal2.. Woi, mengelamun.. cis, diorang nie potong stim betul la.. bas dah sampai tu.. Bas Southen kaler merah mmg aku takleh lupakan.. bas tu la yg slalu aku naik mase aku form 3 utk balik sekolah ptg.. kitorg naik bas tu sampai Tampin, pastu tukar bas plak naik dari tampin sampai Seremban..Pastu turun plak menapak g stesen komuter.. buat pertama kalinya aku berjaya utk naik Komuter utk g K.l... siap pakai reben Itam lagi tu.. macam Amitab Batchan tau.. sempat jugak la kitorg beli bekal utk makan kat dalam komuter tu, nasib baik la tak ramai sgt mase tu.. Aku cam biasak la.. akan membuta sma macam aku naik bas tadi.. Tau2 je dah sampai K.L... Umang aiii.... dasat giler Key ell nie ye....

6 ulasan:

Nordiana berkata...

hihihi...si 'diana' tu sampai tido beralaskan telepon letak bawah tinger punyela nak tunggu en mappiau tipon...hehehee...(eh..eh..macam mano la eden tau ni...isskk konpius..hik..hik..hik...)

MAPPIAU berkata...

ehhhh... cik nordiana nie punyer namo samo la dgn aweks saya tu.. kenal ke.. macam penah ku jumpa.. tapi dimana ya...

syidi_black berkata...

Bravo, bravo skot...Key ell mmg best..tpi sejak aku dok KL ni aku serabut la...

MAPPIAU berkata...

ooo..baru la den tau cik nordiana nie la yg jadik Inspektor polis kek putrajaya tu yg pakai superbike kaler merah tu..betul tak cik puan inspektor nordiana..

Nordiana berkata...

hah....??? inpektor poolisss....aisehhh...mana tauuu nihhh....hahahaa...inspektor puliss siap ader driver superbike g...hahahaaa....best..best...

Nordiana berkata...

huk..huk..bilo nak kedua kali ke key ell ni...asyik pertamo kaliii yooooo....hiksss....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...