SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Selasa, 30 November 2010

The Beauty of Lebanon.. Part 5

Lepas je kitorg abis melawat di kawasan pergunungan Ceddar tu.. kitorg trus cargas naik bas.. aku ingat nak dah nak blk dah.. Tak lama lpas tu Bas benti lagi kt satu tempat kawasan Kristian.. ermmm.. ruapanya kitorg melawat satu church lama peninggalan Khalil Gibran.. iaitu seorg ulamak kristian..


Beliau amat dikenali di kawasan Indonesia dan juga di Lubnan ini.. byk buku2 penulisan beliau telah diterbitkan.. Disini jgak byk lukisan2 telah diilhamkan oleh Khalil Gibran.. tp semuanya 18sx.. aku pun pelik kenapa semua lukisan yg dia lukis tu gambo pompuan bogel.. ermm.. hehehe..


Ni merupakan pintu masuk ke church lama tu.. kira tmpat ni dah jadik mcm muzium lama dah.. so, aku tak risau sgt la nak masuk.. ye la.. sensitiviti kena la jaga..

Then.. barula kitorggrak blk.. diam tak diam dah sampai banda Beirut dah.. kiotrg benti mentekedarah kt Mess Peg LAF..

Bersama salah seorang Peg dari Nepal... Nama dia aku lupa la...


Ni Pak Guslin namanya.. dari Indonesia...

Begitula citer aku sepanjang program LAF Tour ni.. kira aku amat beruntung la coz dapat berjalan di tempat2 mcm ni yg bkn semua org berpeluang dapat pegi.. Kata org jauh perjalanan luas pengalaman.. errr.. betul ke ayat aku ni.. ahh.. lantaklah.... Peace No War..adios..


-papairfan-

3 ulasan:

MAPPIAU berkata...

waaaa..nak tengok gak gamba bogel boleh? hek hek hek..

mekchu berkata...

tak semua org dpt pengalaman mcm tu kan..

MAPPIAU berkata...

mekcu
haah la mekcu memang la seronok, tapi seksa ooo kene tinggal lelame. tsk..tsk..tsk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...