SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Jumaat, 12 November 2010

Part V. Jalan-Jalan ke Sektor East – vol 1.

Ermmm.. pindah punye citer dah setel.. so, mmg aku tak senang duduk la nak menyiapkan opis, pastu nak update mcm2 perkara.. kira lebih kurang sebulan lebih jgak la aku tak kuar dari kem.. mental wooo.. tetiba satu hari tu timbalan komander ajak aku kuar g ke sektor east.. apa lagi.. cargasssss..

Perjalanan ke sana amik masa lebih kurang 1 jam jgak la.. Mula2 kitorg sampai kt Kem Kaukoba, dimana satu lagi kontinjen Malaysia beroperasi iaitu MALCON East 5.. ermm.. kem diorg nampak lebih teratur berbanding kem aku kt tibnin.. permandangan pn cantik coz kem diorg atas bukit..



Sekitar permandangan dari Kem kaokoba..




Antara Monumen yg ada di kem Kaokoba.. RPZ CONDOR

Pas jumpa dgn pegawai2 MALCON 5 sebagai courtessy, kitorg pun cargas ke satu tempat yg aku sendiri pun tak tau namanya.. tp yg pastinya tmpt ni adalah tempat sejarah Nabi Muhammad SAW yg mana baginda menjadikan tmpat ini sebagai tempat persinggahan ketika keluar berniaga.. uniknya kt sini tmpt ni di bina tanpa sebarang simen atau kayu.. semuanya disusun rapi dgn batu batan.. tmpat ni jugak ada ruang utk baginda bersembahyang berjemaah dan juga memberi kutbah kepada sahabat2 baginda..




Pintu masuk...





Antara ruang yg ada di sini... unik kan..


Ni la tempat Nabi kita bersembahyang... atau surau


Kt situ la Nabi kita duduk ketika bagi ceramah pada sahabat2 baginda.. eh, bkn kt atas tu.. kt belah bawah tu je...

Aku mmg kaget dan bersyukur coz berpeluang utk menziarahi tmpt2 mcm ni.. bkn senang nak tgk tmpat Nabi Junjungan kita... Keluasan tmpt ni lebih kurang satu padang bola jugak dan banyak ruang ada kt sini.. pada firasat aku ruang2 tu digunakan utk menyimpan barang2 berniaga baginda dan juga tempat utk beristirehat...


Pas berdoa dan jugak amik2 gambo.. kitorg cargas plak ke satu lg tmpat bersejarah.. iaitu Makam Nabi Shuib... tp.. tunggu next episod... hohoho.. adios..


-papairfan-

2 ulasan:

MAPPIAU berkata...

nak g jalan2 jugekk...:P

Tanpa Nama berkata...

saber yg bukkkk...

-papairfan-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...