SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Sabtu, 13 November 2010

Part VI. Jalan-Jalan ke Sektor East – vol 2.

Perjalanan dari tempat persinggahan Nabi Muhammad SAW ke makam Nabi Shuib lebih kurang 20min jgak la nak sampai.. Makam Nabi Shuib terletak atas bukit so, permandangan dari atas bukit tu mmg menarik.. sampai2 je kitorg tgk pintu makam tu bertutup je.. aiseymen.. takleh tgk jgak la.. tp ada la sorg pegawai yg join kitorg tu g tolak pintu tu.. tgk2 tak berkunci.. alhamdulillah boleh la kitorg masuk...

Padangan dari Makam Nabi Shuib..



Pasal sejarah Nabi Shuib kt sini ni aku pun tak brapa nak pasti sgt la coz penjaga makam tu takde, so kitorg tak dapat la maklumat.. tp aku tgk ada mcm2 peninggalan kt satu sudut makam tu.. ada duit la, anak patung la, baju.. maybe sbg niat sedekah kot..


Kt sblh aku tu la makam Nabi Shuib.. Al-Fatihah..



Kitorg kt sini tak lama, coz penjaga makam takde, takut2 diorg marah plak.. pas berdoa dgn sedekah al fatihah kitorg pn chow cin cau... Ermmm.. tetibe plak Timbalan Komander tanya aku, pasni kita nak g mana.. eh, tanya aku plak.. mano la pakcik tau.. den ngikut yo... tetibe plak dia bgtau, pasni kita g tmpat peninggalan Perang di Lubnan ketika 2006. Iaitu di Khiam... tunggu... adios..


-papairfan-

2 ulasan:

MAPPIAU berkata...

excitednye masing2 nak ngambik gambo..hiks

Tanpa Nama berkata...

tu la pasal.. hehe..

-papairfan-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...