SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Rabu, 15 Disember 2010

DANCON MARCH.. dapat Medal lagi..


Dalam masa nak masuk musim sejuk ari tu.. salah satu kontinjen UN iaitu Kontinjen Denmark telah menganjurkan satu siri Jalan Laju dengan membawa beban seberat 10kg.. sejauh 23km.. ini dipanggil DANCON MARCH.. ini juga merupakan satu acara yg selalu diadakan di kawasan selatan Lubanan ni..


masuk ni dah kali yg ketiga dan sbg yg terakhir utk tahun ni.. wawww.. mencabar tu.. dlm keadaan yg agak sejuk mmg bakal2 menyakitkan idung tu.. dah la aku takde training apa.. main jadik trus masuk je ni.. Acara ni kalu askar Malaysia mmg dah biasa la.. sebagai latihan individu.. tp bg aku.. kalu tak training tu mmg akan rasa teruk la.. tp takpe.. aku mmg suka cabaran.. MALAYSIA BOLEH!


Mula2 sampai, perkara pertama masa daftar.. kene timbang berat pack yg dibawa.. minimun 10 kg.. utk pengetahuan korg.. ni bknyer pertandingan.. juz utk mengenali kontinjen Denmark je.. kalah menang hadiah sama je.. so, aku dah ejas siap2 pack aku ngam2 10kg.. hehehe..


Penyertaan dari MALBATT adalah yg paling ramai iaitu 70 orang..


Lepas daftar.. sblm memulakan perjalanan.. mesti kene warm up dulu... buat regangan..

Tepat kul 8 pagi.. ada la sorang mamat salleh tu.. berdiri kat atas batu sambil menjerit.. One.. Two.. goooooo.... bermula la acara DANCON MARCH.. aku tgk ramai yg bersemangat.. terutama dari Korea, Italy dan Perancis.. tak kurang jugak dari Malaysia.. mampu utk memberikan saingan..


Tetibe.. aku terpikir.. nama acara ni.. Jalan Laju.. kenapa mesti kita berlari.. so, kita berjalan je la.. lagipun beban yg aku bawak ni berat wooo...


Oleh yang demikian.. aku mengambil keputusan utk menjadi sweeper kepada kontinjen MALBATT.. tp secara tak langsung kepada semua peserta.. maknanya.. aku adalah manusia yg berada di paling last sekali.. hahaha.. bkn apa.. utk memastikan semua org berjalan.. kalu ada yg sakit ke krem ke, aku la yg akan backup.. hakkksss...



Sepanjang perjalanan.. ni la member aku yg menemani aku.. capt firdaus@dosh.. mmg duk bercerita dari awal jalan sampai la habis.. hehehe.. mmg santai giler..


Masa berjalan tu mmg tak hingat.. sayup je tgk org depan skali.. cam semut.. bila dah sampai kat ujung jalan tu.. diorg patah blk.. semua konpius tgk aku.. ye la.. org lain semua berpeluh sakan.. aku siap nyanyi2 lagi.. mana taknyer.. kalu dah duk sebelah mamat ni mmg jadik lawak beb.. Akhirnya.. aku berjaya menamatkan perjalanan sejauh 23km tanpa sebarang masalah dan semua anggota aku selamat tanpa kecederaan.. masa yg aku amik.. 5 jam 15 min.. hihihi..


Kesian kat diorg ni.. terpaksa tunggu aku.. selagi tak sampai semua org, diorg takleh blk.. hahaha.. ada yg mampu sampai dlm masa 2 jam tu.. cayalah...


so, aku mmg respek kat diorg tu.. walaupun hadiah semua org dapat bende yg sama.. diorg mampu memberikan saingan kepada tentera asing.. bangga aku.. .. yg penting semangat...


Dapat sijil lagi.. tp aku tak pueh ati.. sbb diorg salah tulih nama aku.. ada ke patut terbalik.. tu nama bapak aku la...


Yang penting dapat medal lagi.. hihihi.. ni bkn medal yg kalung kt leher tau.. ni medal yg pakai bersama medal UN aku tu... bertambah lagi la koleksi medal kt baju kerja aku..


Walauapapun.. aku mmg enjoy sepanjang perjalanan aku.. mmg penat.. tp bila dapat menikmati keindahan di tepi laut sepanjang trek tu.. seronok je rasa... Peace No War.. adios..


-papairfan-

5 ulasan:

Ariffin Janal berkata...

woahhh. cool2~

sekamar rindu berkata...

salam..

ada cerita sedikit tentang blog ini...

http://sekamarrindu2009.blogspot.com/2010/12/sekadar-blogger-picisan-saja.html

Tanpa Nama berkata...

Arifin: Tengkiu..
Sekamar Rindu: Hanya Tuhan saja yg dapat membalas jasa anda.. tqvm

-papairfan-

mie berkata...

dapat pingat tu..
dah cukup berharga....

MAPPIAU berkata...

mie,
terima kasih b/p papairfan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...