SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Jumaat, 31 Disember 2010

Fakta dan Auta..

Salamekum.. hehehe.. hari ni kepala aku agak sengal skit coz mmg terbz yg amat2.. so, seperti biasa aku akan mengupdatekan blog sblm menidurkan diri aku.. jom kita tgk fakta dan auta yg aku dapat arini..

  • Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak. 
    • Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.
      • Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan 
      • Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy, jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.
      • Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera. 
      • Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.  

      agak2 korg dah sengal lum cam aku.. hehehe.. Peace No war.. Adios

      -papairfan-

      10 ulasan:

      Amirah Yusof berkata...

      haha..air sirap x tahan..

      mie berkata...

      eh!!
      yang mana satu fakta..
      yang mana satu auta...
      ehehee

      uncle berkata...

      hahahha..lawak ..mana ko dapat idea ni ek? hihihi

      Hanis MY berkata...

      hahaha lawak la mmg tak tahan tang air sirap tu huahua...

      Tanpa Nama berkata...

      Amirah/Hanis: Ni termasuk air sirap yg ada masa kenduri kawen ni.. hehehe

      Mie: agak2 yg mana... hikkkss.. sebonar eh semuanya sama.. mana2 pun bleh.. hehehe..

      Uncle: hehe.. jumpa idea ni masa tgh wat air sirap.. hehehe..

      -papairfan-

      LeeAneem berkata...

      sengal mmg sengal...tapi mmg lawak...kasi picah purut lah...
      lawak malam tahun baru nih...

      Tanpa Nama berkata...

      LeeAneem: uihhhh.. kang pecah perut kang tak pasal plak nak kene kutip atas lantai usus perut tu kang.. hehehe..


      -papairfan-

      sekamar rindu berkata...

      salam..

      air sirap?...

      hahahahahahahaha.....saya terkena laaa di tahun baru 2011..ishh..

      :)

      MAPPIAU berkata...

      SR: hehehe.. jgn marah.. epi new year..

      -papairfan-

      MAPPIAU berkata...

      SR: hehehe.. jgn marah.. epi new year..

      -papairfan-

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...