SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Rabu, 8 Disember 2010

Hakikat Pernikahan

Ada banyak alasan manusia yang membuat dasar dari hakikat pernikahan, hakikat yang seperti apakah yang paling membahagiakan? cuba kita lihat...dan manakah pilihan kita???

  • Jika hakikat pernikahan adalah kerana SEX, maka pasangan rajin bertengkar jika servis di kamar tidur tidak memuaskan.
  • Jika hakikat pernikahan adalah kerana HARTA, maka pasangan bakal bubar jika bangkrup.
  • Jika hakikat pernikahan adalah kerana KECANTIKAN, pasangan bakal lari jika rambut mula beruban dan muka keripot atau badan jadi gendut.
  • Jika hakikat pernikahan adalah kerana ZURIAT, maka pasangan akan cari alasan untuk pergi jika pasangan tidak dapat memberi anak.
  • Jika hakikat pernikahan adalah kerana KEPERIBADIAN, pasangan akan lari jika orang berubah tingkah lakunya.
  • Jika hakikat pernikahan adalah kerana CINTA, hati manusia itu tidak tetap dan mudah terpikat pada hal-hal yang lebih baik, lagipula manusia yang dicintai pasti MATI / PERGI.
  • Jika hakikat pernikahan adalah kerana IBADAH kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH itu KEKAL dan MAHA PEMBERI HIDUP kepada makhlukNYA. Dan ALLAH mencintai hambaNYA melebihi seorang ibu mencintai bayinya. Maka tak ada alasan apapun didunia yang dapat meretakkan rumah tangga kecuali jika pasangan mendurhakai ALLAH.

Untuk renungan bersama :)

-mamairfan-

10 ulasan:

Amirah Yusof berkata...

amirah yusof like this!

MAPPIAU berkata...

eh eh dah macam komen kat fesbuk pulok :P hikhikhik

Amy Syaquena berkata...

As'salam...

Amy datang singgah sini nak kenal tuan rumah , salam kenal ye dan amy follow sini juga..

ayu sleeping in da house berkata...

nice info:)

tapi biasanya orang kawen sebab cinta sesama manusia..huhu

MAPPIAU berkata...

Amy,

w'salam :)

terima kasih yea sudi singgah dan nak kenal :)

dengan 2 belah tapak tangan saye tadahkan untuk salam perkenalan heheheeeheh

MAPPIAU berkata...

ayu sleeping in da house,

hurmmm...tu la pasal (eh termasuklah aku jugak :P)

same2la kite renungkannye yea :)

mekchu berkata...

benar-benar belaka..
tgh baca cerita nana & sein dah divorce..uuuu cedihhhh...

MAPPIAU berkata...

mekchu,

hah!! yeke kak ish...tak tau la plak pasal citer tuh (nampak sangat malas membace kan :P)

ish..tapi sedih la macam tuh, sian kat anak die kan ishhh..

Tanpa Nama berkata...

cinta yg benar2 cinta adalah datang dari hati yg suci dan ikhlas..love u my dear mamairfan..

-papairfan-

MAPPIAU berkata...

papairfan,
oh indahhh :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...