SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Selasa, 14 Disember 2010

MALBATT MEDAL PARADE


Masa aku tgh bercuti kat Malaysia ari tu.. MALBATT telah mengadakan satu perbarisan yg mana menjadi kebanggaan kepada sesiapa yg berkhidmat di bawah panji2 PBB ni.. tujuan perbarisan ni adalah sebagai upacara pemakaian pingat PBB.. Jadik aku dah termiss la parade ni.. Terasa jgak rugi bila tak dapat bersama2 anggota aku yg lain masa upacara ni.. ye la ini merupakan satu kebanggaan aku sebagai anggota pengaman PBB..


Yang menariknya.. majlis yg kitorg buat kali adalah di sebuah Kota Lama.. iaitu Kota Tibnin.. design kota ni sama je mcm kt Kota Byblos yg aku lawat ari tu di Beirut... Juz imagine, sebuah kota lama omputih kitorg bleh tranform kan jadik Kota Melayu... tak caya korg tgk ni...




Hulubalang MALBATT yg mengawal pintu masuk.. sbg simbolik pintu Istana..


Upacara perbarisan ni telah dimulakan dgn Kawad Senyap kontinjen MALBATT dan juga MALCON.. kemudian disajikan pula dgn persembahan silat dan juga tarian zapin.. itu adalah sebagai memperkenalkan budaya melayu kita di mata antarabangsa..


Pemakaian Pingat PBB ni telah disempurnakan oleh Komander Sektor Barat iaitu Brig Jen Giuseppinicola Tota..


Dasat tak persiapan kitorg..


Pemakaian Pingat kepada Komander aku.. Kol Mohd Nizam bin Hj Jaffar..


Walaupun aku tak dapat bersama2 dalam Parade ni.. tp yang penting adalah pingat yg diorg bagi tu aku pun dapat jgak.. hehehe.. Lpas je blk dari cuti.. tetibe kerani aku dtg hulur pingat dan juga sijil dari UN..

Macam ni la rupa sijil kitorg...


Ini lah pingat PBB yg aku dapat.. utk dipakai dkt baju kerja aku.. bangga beb... bkn semua org ada pingat ni..


Kalu korg nak jgak pingat ni.. korg join sojar pastu mai la kt mana2 misi PBB.. kompom dapat.. ahaakkss.. walauapapun.. Peace No War.. adios..

-papairfan-


4 ulasan:

Sepatu Hijau berkata...

salam...

bangga skejap :)

Tanpa Nama berkata...

hehehe... tq..

-papairfan-

anakibu berkata...

tak der pun pic poppey melayu terakhir di lebnon....

Tanpa Nama berkata...

aiseymen.. sori la jerung.. aku tak buh gambo ko dgn si Lan gila tu la.. nanti aku akan buat spesel N3 utk korg.. hehehe..

-papairfan-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...