SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Sabtu, 15 Januari 2011

Ganu kite...

Salamekum.. selamat hari sabtu.. dikala ni aku yg baru je abis keje.. ermmm.. dah kul 1.30 pagi..ngantuk gile ni.. org semua dah membuto dah.. tp aku kt opis lagi ni.. duk print laporan tamat misi.. tp nyempat lagi nak update blog.. hehehe.. 


So, ari ni aku ingat nak kongsi dgn korang pasal citer bdk Ganu kite dgn bdk kedah ni la.. citer ni dah lama aku simpan dalam koleksi citer lawak yg aku dapat dari kengkawan aku.. dari mana dia dapat pun aku tak tau.. ahhh.. lantak lah.. yang penting citer ni buat aku trus segar coz tergelak sorang2 depan laptop ni.. Pesanan penaja: kalu korang dah penah baca citer ni cam biasak la.. buat2 la tak penah baca yea...



Abu nih org Trengganu, manakala Amer ni org Kedah. Tinggal satu bilik..katil double decker.. Amer kat atas.. Abu kat bawah. Amer ni suker baca majalah dan komik.. si Abu lak suka pinjam.. belinya tidak. So, Amer ader sedikit bengang ler kat Abu ni. Kekadang.. majalah yg baru beli dan tak sempat nak baca lagi pun Abu dah kebas baca dulu.. bila kasi balik dah lasam dah.. tension Amer.



One day, Amer balik dari outing dan beli majalah UJANG. Siap cover tak kasi Abu ni nampak. Lepas basuh baju, kemas sedikit sebanyak dan siapkan homework.. dia pun nak rilek ler kat atas katil. Majalah UJANG bawah tilam pun dia bawa keluar. Elok jer dia baring.. baru buka mukasurat pertama.. Abu kat bawah dia bersuara..


" Amer.. nok ujang.."


"Nanti la jap.. aku baru jer nak baca.." jawab lembut jer Amer.


"Ameer.. nok ujang tu" Abu tak putus asa.


" Nanti la dulu.. bagi la aku baca dulu.. nanti abih aku bagi kat hang laa!" panas sikit Amer.


"Amer ! Nok ujang !! " Suara Abu sedikit keras.


"Hang ni dah melampau.. kalau nak beli sendiri la.. apa.. hang ingat aku beli UJANG ni dengan duit bapak hang ka??"


Amer dah naik angin.. siap turun dari katil dia dah.


"Laaa.. aku kata tu.. haghi nok ujang tu.. mung basuh kaing.. kekgi basoh.." kecut jer Abu jawab..


Drummmmmm.. hujan pun turun dgn lebat.. Baju Amer kat ampaian pun basah kembali. padan muka ko.. hehehe..


Moral of the story: Jgn terlalu memandang orang terlalu rendah walaupun ko tgh duk kt katil tingkat atas yang tinggi.. hehehe.. apa kene mengene nih.. hahaha.. lantak la.. Peace No War.. zasssss...

-papairfan-

11 ulasan:

Hanis MY berkata...

adehh lawak la memang haru kalau bahasa berbeza boleh bikin lawak dn salah faham hehe... eh akak lama tul kat opis, pekerja terbaik ni.. kagum i, irfan saper jaga?

Mata Hati berkata...

header baru ke? comel ah...

saya pun selalu kantoi bila cakap dgn org dari utara. kalau sama2 dari pantai timur tak der masalah.. kesimpulannya, bercakaplah bahasa baku..hehehe

mie berkata...

ayoyo!!!
kekeliruan entang loghat..
ehheee

niesz berkata...

hehe..ade gak ayt yg niesz xfhm nie..

Tanpa Nama berkata...

Hanis: ni papairfan la yg update.. hehehe..

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

Matahati: tengkiu.. tengkiu.. hehe.. header saje je.. baru blaja.. hehe..
Bab bahasa ni kalu dah sebati kt lidah tu mmg takleh nak buat apa..

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

Mie: bab loghat ni mmg bleh jadik mcm kerbau ckp dgn kanggaroo tau.. hahaha..

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

niesz: bkn ko je yg tak paham.. aku pun tak paham jgak.. kuang..kuang.. kuangg...


-papairfan-

anakibu berkata...

sy tganu gak...x pun cakap mcm tue...hahahahhaha



kembar 3 "ayah"

sekamar rindu berkata...

salam..

hahahhahahahahahahaa.....hahaha..kalaulah bukan malam ni, mahu saya gelak guling2 nih...hehehe..

org ganu kecek memang gitu...hahahahaa..

cheqna berkata...

hahahahaha
sabo jela...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...