SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Isnin, 7 Mac 2011

Hari Tentera darat ke 78

Salamekum..  berkenaan dengan perbarisan semalam la punye citer ni.. pagi2 morning lagi aku dah kuar umah.. dlm kul 5 pagi jgak la..  yang sebonar eh, bukan aku tak nak bwk mamairfan dgn irfan g tgk perbarisan ni.. tapi disebabkan aku terpaksa bergerak awal pagi, ye la kesian la kat irfan yang tgh sodap tido nak kejut plak.. lagipun mamairfan tak berani nak drive sorang2 masuk k.l.. dah la aku kat dlm perbarisan, kang kot irfan nampak aku kt dlm baris tu kang ada yang dia berlari kat tgh2 jalan g kat aku kang.. eiii.. jangan buat pasal... so, sebagai langkah selamat.. duk umah yo lah ye tgk tibi...

Kitorg berkumpul kat blkang Masjid Negara, mmg sesak gile dgn askar la kat situ, tapi nasib baik la tempat menunggu kitorg tu ada la kuda2 istiadat, bleh la jgak lepak2 sambil tgk kuda.. korang bayangkan la dari kul 6 pagi sampai kul 9 lebih baru kitorg mula berjalan.. tp semangat  punye pasal.. sabo je la..
sempat lagi tu amik gambo kuda ni.. nama kuda ni Nekji.. mace namo orghe kelate pulok


Disebabkan aku pun duk dalam bari tu, maka takde la gambo masa tgh berjalan tu.. tapi aku sempat la amik gambo aset2 tentera darat ni...

 Kenderaan 6x6 Sibmas..

 ACV... Armour Carrier Vehicle

 RPZ CONDOR.. masa aku kat Lubnan pakai keta ni la.. tp tak brape sesuai la pakai ni kat Lubnan.. merbahaya kepada keadaan muka bumi..
 Perbarisan diakhiri dengan Lintas Hormat 3 buah Helikopter Agusta dari Pasukan Udara TD.. aset Tentera Darat jugak ni..

Selepas je abis perarakan, kat situ jgak ada mcm2 pameran.. semuanya dari aset2 tentera darat.. memang ramai gilozz manusia masa tu...

81mm Mortar
Anti Tank

Tak ketinggalan jugak acara penerjunan bebas dari Grup Gerak Khas.. lebih kurang 15 orang jugak la yang terlibat..

Sebenarnya banyak lagi acara yang menarik, mcm aksi menyelamat tebusan dari komando dan jugak aksi dari The Army Red Warriors.. eh, ni bukan pasukan bola negeri kelate yo.. ni geng2 akrobatik motosikal Tentera Darat.. aku tak dapat nak amik gambo coz masa ni orang ghamai sgt kt tepi jln tu..



So, kalau korang tak dapek pegi tu mmg la rugi yang hamat.. takpe la.. maybe next time korang bleh tgk.. Selamat Hari Tentera Darat ke 78 kepada semua anggota Tentera Darat.. k lah.. eh, nanti aku akan wat n3 utk aset2 masa aku kat Lubnan plak ye.. k, aku nak g sambung cuti ni.. huahuahuahua....Peace No War.. Zasssss...

-papairfan-

10 ulasan:

mie berkata...

fuh!!
rugi sape x dapat pergi tu...
kalau tau, boleh tolong jagakan irfan...
ahhahaaaa

*saja nak sedapkan hati mamairfan

zati embong berkata...

Selamat Hari Tentera Darat Papairfan!

MAPPIAU berkata...

@mie haha..tau takpo...

-papairfan-

MAPPIAU berkata...

@zati embong tengkiu.. tengkiu..

-papairfan-

mekchu berkata...

masa rehersal mekchu ada kat kl sana.. dia punya jemmmm.. ya ampun.. melarat smpai kat sg.besi sana... tp tentera darat yg byk berjasa punya pasal, jemmm pun tatap senyummmmm...

MAPPIAU berkata...

@mekchu wahhh.. cayalah.. mmg ada semangat patriotik la..

-papairfan-

MAPPIAU berkata...

hahaha last mamairfan dan irfan membute secara besar besaran jerk kek umah :P

-mamairfan-

wan nurul hezrina abd halim berkata...

agak2 keta kebal besar mana ek kalu nengok life?

nora berkata...

pewittttt machonya

sapa punya la tu ek

MAPPIAU berkata...

@nora

ehem ehem lalalalala :P

-mamairfan-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...