SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Isnin, 11 April 2011

ALKISAHNYA.. PAPAIRFAN..

Salamekum.. pekabo.. amboi.. lama boto aku tak update kan.. bukan aku sengaja.. (ni kira nak bagi alasan la ni..hikkss..) semenjak aku blk dari lubnan ari tu, pastu terlibat plak dgn perbarisan HUT Tentera Darat.. maka kisah aku terus tak kuar kt blog ni kan.. Ekceli, pas kawad ari tuh aku terus lapor ke unit baru aku.. 15 Rejimen Askar Melayu Diraja, Kem Senawang Seremban. haa.. tu la unit aku skang.. disebabkan aku baru lapor kat sana,  aku plak ditugaskan sebagai ajutan pasukan, ala.. mcm seketari boss jugak la.. tu yg aku agak sibuk tu.. pepagi morning kul 6 aku dah kuar umah, sejuk giler beb naik moto dari Putrajaya ke Seremban.. bleh kematu jibol.. nasib baik la moto LC aku yg dihadiahkan oleh mamairfan tu kira bleh la bwk laju skit walaupun tak selaju superbike aku dulu tp bila aku ride tu aku akan sentiasa ingat kat dia.. hehehe.. (eleh.. kombang la tuh mamairfan..)

Keje aku kat unit baru ni kalau nak diikutkan mmg la opis hour.. tp dlm sojar ni takde istilah opis hour.. selagi bos tak blk ko jgn harap la nak blk.. maka, setiap hari selama 3 minggu aku blk kul 10 mlm.. main giler.. pegi gelap.. blk kojo pun gelap.. apa bleh buat.. saya yang menurut perintah.. Tak cukup dgn tu.. kalau korang nak tau.. skang ni aku kene g kursus plak kat Pusat Latihan Tempur Tentera Darat (PULADA) kat ulu tiram, Johor.. 3 bulan plak tu.. kursus apa ko jgn tanya.. asal dtg sini je.. kompom mandi peluh.. paling kurang 4 baldi.. tu la, aku kesian betul kat mamairfan.. dah la kene tinggal 9 bulan ari tu.. pastu blk tak sampai 2 bln duk umah dah kene outstation lagi.. 3 bln plak tu.. mau tak meroyan mamairfan..

Anyway, aku mmg sgt2 menghargai apa yg telah dikorban kan oleh mamairfan yang sanggup buat  apa saja utk aku.. Tak caya, cube korang duk kat tempat dia, kompom sepuluh kali meroyan.. aku berbangga dapat wife mcm mamairfan yg sentiasa dapat mengharungi setiap cabaran sebagai isteri tentera ni..(Tgk tu.. kombang idung lagi mamairfan..) dah la ayat aku ni skematik je.. ahakkkss.. k lah, bsok aku akan masuk hutan kat gunung panti coz ada xcercise navigation.. korang doa2 kan la aku supaya tak sesat atau jumpa bigfoot kat sana.. alaa.. aku g pun 2 hari je.. mamairfan.. dun wori yea..love u so much.. Peace No War.. zassssss...

-papairfan-

38 ulasan:

L.e.y.h.a berkata...

nak pakai mejar dah tu....hahahaha

etiey.com© berkata...

wah ayat memang romatik habis.. hehheh walaupun agak keras0keras.. hehhe... moga semuanya dipermudahkan. amin

mie berkata...

fuh!!!
15 RAMD, kursus naik pangkat ni..
demi rezeki, tingal2 kan sementara..
ehehehee

bonda dadif aka akish berkata...

wahhh musti kembang kuncup mama irfan bace statement papa irfan nih..=)

kayyana berkata...

ye ye..saya bangga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

iana razali berkata...

uwahhh same la ngn encik somi saye die pun g pulada gak. huhuh yup nk xnk kne bsr jd wife sojar ni... huhuh nk plak kne tingk 3bln ngn ank2.. hushhh

ctpayong berkata...

semoga mamairfan tabah!

dwaty berkata...

wah... romantiknya.... semoga bahagia selamanya...

nelly berkata...

eceh ..sweetnya !!!

tetiba jeles .hehehe

Fadzli Amir berkata...

Baguszzz2...aku memang suke kalu cite bab2 askar, masuk utan dan segala kelengkapan..mungkin dulu nak masuk sojar tapi tak buleh , sebab semput...hehehhe...yang aku buleh beli la apa2 kelengkapan sojar yg boleh dibeli, pisau, kasut, celoreng, pastu masuk pinggir2 utan ngan anak2 atau pi mancen...hehhehe..jgn sesat ok...

niesz berkata...

niesz pun same, selalu balik mlm sbb kerja byk sgt, nasib la kalau ot dpt duit, kalau x dpt, mmg on time niesz balik..hehehe..xbaik tul niesz ni, mcm xiklas je..hehehe...

tehr berkata...

ni ayat bodek ke ni, bro?
hehe

moga2 selamat sudahnya

sekamar rindu berkata...

salam...

lama juga tak singgah sini..

moga puan dan suami serta irfan dirahmati Allah swt selalu...

:)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

wah2 pakai ayat power gitu...

@mel berkata...

ehem..ehem...

patutla pusing kt mindef tu x jumpa...
da pospon rupanya...

asyik jumpa abg long ja.....

Farrah Hasna berkata...

wah..bagusnye...betul2 prihatin..mamairfan sgt2 bertuah

zati embong berkata...

tanggungjawab papairfan besar.mamairfan mmg sgt memahami.

O.o

hezrina83 berkata...

mengayat cik puan isteri..hikhik ape salahnya jika bleh buat hub lebih mesra..wah gitu..

MAPPIAU berkata...

@L.e.y.h.a

hurmmm insyaallah dik :)

-mamairfan-

MAPPIAU berkata...

@etiey.com©

hahaha dah ayat lelaki kan tang keras tu susah nak dipisahkan eh? hahaha :P

-mamairfan-

MAPPIAU berkata...

@mie

sekali sekale ok la dik, kene 2 kali 2 kale phewwwwww memang meroyan!! hahahaa

-mamairfan-

MAPPIAU berkata...

@bonda dadif aka akish

babe gue memang dah sedia kembang beb walaupun tanpa statment tuh!! :P

hahahaaaaa

-mamairfan-

MAPPIAU berkata...

@kayyana

heheheheheeee

-mamairfan-

MAPPIAU berkata...

@iana razali

tula tuh sengsare kene tinggal 9 bulan pun tak abis lagi ni tambah lagi pulak 3 bulan, memang boleh buat hati kering tau ini macam haishhhhh..

MAPPIAU berkata...

@ctpayong

mekacih kak CT mudahan begitula hendaknye :)

-mamairfan-

MAPPIAU berkata...

@dwaty

aminnn...thanks dik :))

-mamairfan-

MAPPIAU berkata...

@Fadzli Amir

i loikeeee ur semangat kesojaran nghehehee :))

-mamairfan-

MAPPIAU berkata...

@niesz

okla tuh dik balik lambat tapi berbaloi ade OT, kalau askar dik tak dapekkkkk deh huhuhu keroje la kau sampai lebam!

-mamairfan-

MAPPIAU berkata...

@tehr

nanti saye tanye papairfan ape yang die nak bodek tuh hahahaha :P

-mamairfan-

MAPPIAU berkata...

@sekamar rindu

aminnn...mudahan begitula hendaknye

dan thanks yea :))

MAPPIAU berkata...

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™

kene la pakai ayat power kak dah bini eh nak meroyan kan kan hahahaha :P

MAPPIAU berkata...

@@mel

awat jalan pusing2, cube seteret je jalan tak pening kaaa?? hahahaha

jangan mare haaaa dah tunggu papairfan lambek bonar nak balaskan :P

MAPPIAU berkata...

@Farrah Hasna

hehehe thanks :))

MAPPIAU berkata...

@zati embong

hurmmmmmmmm...akak harap akak macam tu la hurmmmmmmmm....

MAPPIAU berkata...

@hezrina83

hurmmmmm harap2 begitulah hendaknye kan kan hehehehe

-mamairfan-

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

salam..
skg kakD pkai URL baru...
http://makencikladyzul.blogspot.com/

MataHati @ MH berkata...

mujur ada irfan menemani saat papa tiada dirumah...

romantik papairfan ni.. :)

Hafizie berkata...

4 baldi je, sikit tu kurang2 mau 2 tong dram besar baru best.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...