SELAMAT DATANG KE MAPPIAU.BLOGSPOT.COM

Selasa, 3 Mei 2011

NAVIGATION TO MOUNT PANTI..

Salamekum....... umanggggggg aiiiiii..... naik sawang dah blog ni.. sori la yea.. aku lama tak update disebabkan kebizian aku yg melampaui batas (alasan biasa la ni....). Ni sebenarnyer aku nak story blk la citer aku masa g wat latihan baca peta kat Gunung Panti ari tu.. Seperti biasa la, kitorg satu kursus di bahagi2 pada 4 grup semuanye.. kira grup aku ada 11 orang la.. Perkara pertama yg aku kene buat adalah ceklist.. aku dah dilatih kalau setiap kali nak kuar wat latihan je mesti buat ceklist, baru la tak tertinggal barang.. kalu tak kira mcm kalah perang la aku.. bende ni pun mmg aku slalu praktikkan kt umah.. tak caya cube tanya mamairfan.. betul kan... hehehe..

K lah, kitorg gerak dari kem PULADA lebih kurang kul 1 lebih jgak la.. aku mmg pantang naik trak 3 ton ni.. asal naik je kompom membuta.. sedar2 je.. ok, sindiket 1.. turun skang.. alamak.. dah sampai la plak.. ada ke patut diorg turunkan kat tepi jalan je.. dah la panas.. sabo je la.. so, perkara pertama kene buat ialah mengorientasikan peta, iaitu mencari dimana kedudukan aku skang..
Ni kira tgh berbincang la ni.. owhhh.. kat sini rupanya kita.. aku berkata sambil menunjukkan di atas peta.. ceeewahhhh.. yo yo oooo.. je.. bukan susah pun.. GPS kan ada.. 

Kitorg dah amik bearing dan dah tau kemana arah nak pegi, apa lagi cargas la.. berjalan.. masa mula2 berjalan tu kira tak brape nak mencabar lagi la coz kitorg naik ikut trek balak.. bila dah 3 jam lebih berjalan.. kitorg dah mula masuk kearah hutan banat tu.. yesss... the adventure begin...hahaha.. poyooo...

Aku mmg lama tak masuk utan ni.. rasa seronok plak bila dapat bau utan, tgk tumbuhan ijau, dgr bunyik beruk, bunyik pelik2.. ishhhh.. takdelah.. aku mmg slalu amalkan bagi salam sblm masuk utan pastu jgn cabul sgt mulut tu.. itu pantang orang tua2.. yang penting kita kene yakin.. lepas dah turun naik bukit lebih kurang 4 jam, stok air pun dah abis, kitorg pun jumpa la anak sungai ni.. mmg lawa beb...

 Ni kalau ikutkan hati mmg aku dah terjun dah ni.. tp disebabkan kitorg kene kejar masa terpaksa la tgk je.. Hari pun dah mula nak gelap dah ni..

Lepas amik stok air, best woo minum air mineral ni.. fresh dari gunung.. haha.. baru la semangat skit nak berjalan.. tapi apa yang sebenarnya aku nak tunjuk kat korg ialah musuh utama aku sepanjang perjalanan naik gunung panti ni.. sampai skang tau aku rasa sakit hati dgn bende alah ni..eiiii.. (kepada sesiapa yg rasa lemah jantung ke, baru nak rasa nak mengandung ke harap bykkan bersabar kerana apa yg bakal anda saksikan bakal mengundang padah.. hahaha.. cekidout......)
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Alamak.. kaki aku... apa bende tu... meh aku close up skit....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
PACATTTTTT.....  ada ke patut diorg bleh berkampung kat kaki aku... aduiyai... mula2 mmg la aku amik buang pastu dah sampai tak larat aku nak buang last2 aku biar je... pacat kat sini pantang tgk org benti skit.. berlumba2 diorg nak naik panjat kat kaki aku...



Sebab semakin fed up dengan berperang dgn pacat last2 aku biarkan je pacat tu.. sampai je kat cek point 1 lebih kurang kul 1 pagi jgak la.. korang bayangkan la aku meredah utan masa malam.. pehhh.. birat2 tangan aku kene duri tau.. ehhh.. korang nak tau mcmne rupa pacat yg aku biarkan tadi.. cekidout....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hahaha.. sampai penyekkkkk... aku kira2 ada la dlm 20 ekor lebih yg hinggap kt kaki aku....

Tu la pengalaman aku sepanjang latihan baca peta ari tu.. aku sampai kt garisan penamat pada bsok paginya.. lpas aku sampai kt cek point 1 mlm tu jgak kitrg grak trun dari atas gunung tu.. aduiyaiii.. menggigil jgak la kepala lutut aku nak nyampai ke bawah gunung tu.. tp aku mmg puas hati coz sampai dalam masa yg ditetapkan.. semuanya disebabkan semangat kerjasama grup aku la.. k lah..  aku nak buat keje la.. nanti kalau ada citer best lagi aku sambung yea... Peace No War.. Zassssss...

-papairfan-

26 ulasan:

bonda dadif aka akish berkata...

halamakkkk..pacat.....

mamairfan mane?????malas aje dia nih....

=)

etiey.com© berkata...

HAISHHH PACAT!!! MENATAM HALUS YANG PALING DIGERUNI!!!!

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

tu dia...penternak pacat rupanya...

zati embong berkata...

huhu xberani x berani xberani.sgtlah x berani!jat sanggup duduk dlm kereta sorg2 drpd trun bla tgk pacat penuh kat tayar kete.huhu

mie berkata...

pacat tu silap cari orang...
sepatutnya bagi mamairfan...
heheheee

best advneture macam tu..
walaupun penat sure menarik..

Farrah Hasna berkata...

eee..pacat,,geli den

Tanpa Nama berkata...

@bonda dadif aka akish tu la.. mamairfan bleh takde plak.. nak kene ni... hehehe..

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

@etiey.com© mmg betul.. tak padan dgn kecik.. tp durjana sungguh.. penghisap darah..

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ ni kira dah cukup satu kandang dah ni.. hahaha..

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

@zati embong tu belum tgk pacat terbang lagi tu..

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

@mie mmg best.. penat tp puas hati..

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

@Farrah Hasna hahaha.. tu namanya segerombolan pacat sedang membuat perkhemahan tahunan.. haha..

-papairfan-

ieda berkata...

adoiiiiiiiiiiii dikkkk
ya tuhannnnnnnnnnnnnnn
my goodddddddddddddddddddd ...

aduhhhhh ( sambil tutup mata , buke separuh2 ) huhuhuhuhuh

pacattttttttttttttt binatang yg amat2 geli pada akak .. seram semua , naik bulu tengkuk nie dikk wekkkk

adoiii banyak tuu .. adik boleh rilex jewww .. kalau akak sekor dah melompat ! ..
kalau banyak mcm nie !!! mauu PENGSAN !!!!

fyna berkata...

byknye pacat...






jom singgah n follow belog fyna.
http://inibelogfyna.blogspot.com/

wifenavy berkata...

bagus jgk askar bg diorg makan.. rezeki korang la pacat.. kalau org biasa.. pacat tu tak sempat hirup makanan dia lagi dah terkejut sebab yang kena tu dh terjerit2 & terloncat2.. he he..

diana berkata...

orang lelaki tak pe kena gigit dengan pacat..
kulit orang lelaki tebal..
hahahah

dwaty berkata...

lintah.... eeeeeee... eh??? linta ke pacat... eeeee seram.... geli...

Yan berkata...

eeeiiii...gelinya akak...

pernah kena dulu..

menangis bagai nak rak.

kena gigit kat tepi kelengkang..heee

qlah berkata...

pacat...
tidakkk...
qlah memang geli dgn pacat . huhu :(

Tanpa Nama berkata...

@ieda hahahaha...

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

@fyna mmg terlalu byk.. mcm saiz ada tau...

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

@wifenavy tp tu la kan kak.. askar ni kira dah alah bisa tegal biasa.. mcm dah lali dgn bende2 ni.. cewahhh.. poyosss...

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

@diana isshhh.. tebal apanye.. sama je la..

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

@dwaty yg ni pacat.. kalu lintah rupa dia lagi huduh.. hahaha..

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

@Yan hohohoho.. mmg best kalu dah lepas dia hisap darah tu pastu kita main bako2.. hahaha

-papairfan-

Tanpa Nama berkata...

@qlah hahaha..

-papairfan-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...